De technische gegevens van No-Mercy
Een overzicht van de wedstrijden met foto's
Het wedstrijdregelement van de Stichting Full Pull
Te koop aangeboden onderdelen
Al onze sponsoren voor dit seizoen
Oudere wedstrijdverslagen om terug te lezen
Stuur een bericht naar No-Mercy

Welkom op de website van No-Mercy

Ooit een 900 pk sterke Suzuki Carry gezien?
Hier staat hij, de "No-Mercy". Voorzien van twee geblazen 318 cui Chrysler motoren proberen wij op autotrekwedstrijden de remwagen over een zo groot mogelijke afstand te verslepen. Je vraagt je misschien af: "wat is auotrek?". Bij autotrek, ook wel carpulling genoemd, is het de bedoeling om een remwagen geladen met gewichten over een zo groot mogelijke afstand te verplaatsen. Deze wedstrijden vinden zowel op asfalt- als op grondbanen plaats. Het principe van de remwagen is eenvoudig; bij het vorderen van de afstand gaat de wagen steeds harder remmen, waarbij de lengte van de baan en begin- en einddruk van het remsysteem vooraf ingesteld kunnen worden. In onze klasse, de zware specials met een maximum gewicht van 2000 kg, heeft de remwagen een gewicht van circa 10.000 kg. Op menig baan wordt de 100 meter vanuit stilstand binnen 12 seconden overbrugd!

Autotrekteam No-Mercy is ontstaan in 1998. Toen besloten wij, Edwin Kranendonk en Peter van Pelt, een zware special te gaan bouwen. Over de opzet waren we het al snel eens. Het moest een auto worden met de motor achter de cabine. Enkele jaren daarvoor was er reeds met een soortgelijke auto meegedaan aan autotrek. Deze auto konden wij overnemen waarna eigenlijk alleen de cabine intact bleef. Onze eerste drie seizoenen werden met achtereenvolgens een Chrysler 318, een 413 en weer met een 318 gereden, waarna gebleken was dat de small-block motoren van Chrysler constructief echt sterk zijn. Maar ja, stilstand is achteruitgang en dus werd in het najaar van 2000 besloten om met twee 318 motoren te gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Na een maand of 6 keihard weken met hulp van diverse sponsoren en zelfs rijders uit onze eigen klasse stond hij, na een paar nachten overgeslagen te hebben, op 30 april klaar voor de eerste poging. Tevreden waren we maar na enkele wedstrijden hadden wij wel gezien dat er in de winter van 2001 het nodige aangepast moest worden om de auto wat bedrijfszekerder te maken. Het seizoen 2002 verliep naar wens ondanks dat we diverse malen de tandwielkast hebben moeten reviseren. Hiervoor wordt voor het seizoen 2003 een nieuw en hopelijk betrouwbaarder exemplaar gemaakt. Gehele seizoen 2003 nog met de oude tandwielkast gereden vanwege tijdgebrek. Op één na laatste wedstrijd begaf de tandwielkast het. De laatste wedstrijd moest noodgedwongen met één motor gereden worden terwijl het kampioenschap nog niet beslist was. Laatste wedstrijd wonnen we echter wel en waren we kampioen in de 2000 kg klasse. Nu toch snel met nieuwe tandwielkast verder gegaan en eerste wedstrijd in Hardinxveld was de spanning ook groot. Dit verliep niet geheel naar wens maar na enkele kleine aanpassingen voldeed hij in Klaaswaal aan onze verwachtingen. Ben je benieuwd naar verdere resultaten van wedstrijden klik dan hier.