De technische gegevens van No-Mercy
Een overzicht van de wedstrijden met foto's
Het wedstrijdregelement van de Stichting Full Pull
Te koop aangeboden onderdelen
Al onze sponsoren voor dit seizoen
Oudere wedstrijdverslagen om terug te lezen
Stuur een bericht naar No-Mercy



Hier vind je in het kort een overzicht hoe de afgelopen seizoenen verlopen zijn.

Seizoen 1998:

Ons eerste seizoen autotrek. In februari besloten mee te gaan doen en 30 april stond de auto al klaar. Erg grote verwachtingen hadden we niet omdat we met een motor reden die toch behoorlijk kleiner was dan dat van de concurrentie. Gehele seizoen zonder stukken gereden, dan was al een hele meevaller. Tijdens dit seizoen bedacht dat we volgend jaar beter met een big-block zouden kunnen gaan rijden.

 

Seizoen 1999:

Afgelopen winter een 413 cui big-block opgebouwd wat achteraf niet zo'n beste keuze bleek te zijn. Enkele wedstrijden nodig gehad voordat we de juiste sproeierbezetting in de injectie hadden. Daarna diverse malen schade aan lagers en krukas. Aan einde van het seizoen besloten dat we hier toch beter niet mee verder konden gaan.

 

Seizoen 2000:

Weer terug gegaan naar de 318 small-block omdat de bodem van onze sponsorrekenig volop in zicht was. Dit gedaan om weer wat geld te sparen voor veranderingen voor het seizoen 2001. Gehele seizoen goed gepresteerd, vooral op de asfaltbanen. Op de grondbanen kwamen we toch nog wat vermogen te kort t.o.v. de andere deelnemers. Seizoen uiteindelijk als tweede geëindigd.

 

Seizoen 2001:

Na de grote verbouwing van één naar twee motoren waren we er op koninginnedag 2001 helemaal klaar voor. Het resultaat:een tweede plaats! Daarna het hele seizoen diverse aanpassingen moeten doen om alles aan het draaien te houden. Ook het gewicht bleek een probleem te zijn. Aangezien de grondbanden zo'n 25 kg per stuk meer wegen dan de slicks, kwamen we op grondbanen net boven de 2000 kg uit. Weer veel materiaal weggelaten en enkele onderdelen uit aluminium vervaardigd. De tandwielkast moest na elke wedstrijd uit elkaar om de lekkage's weer te verhelpen. Bouten van de koppeling zijn ook diverse malen afgescheurd. Ondanks het vele sleutelen toch bijna alle wedstrijden kunnen rijden waardoor we aan het eind toch terug kunnen kijken op een "geslaagd"seizoen.

 


Seizoen 2002:

Na vele uren sleutelen en diverse aanpassingen aan motoren en tandwielkast hadden we er bij aanvang van het seizoen volop vertrouwen in dat dit toch een jaar moest worden met wat minder sleutelwerk. Dus niet. Begin van het seizoen matig gepresteerd doordat het vooral op asfaltbanen bijzonder moeilijk is om het vermogen op de weg te krijgen. In de loop van het seizoen enkele malen geprobeerd om wedstrijden met één motor te rijden, met succes. Zelfs op lichte grondbanen bereikten we betere resultaten met één motor dan met twee. Ook de aanpassingen aan de tandwielkast bleken niet afdoende te zijn waardoor deze ook dit seizoen weer diverse malen uit elkaar is geweest. Tevens bij een demo in Aagtekerke voor een sleepwagen van de tractorpulling gestaan, resultaat: een gebroken krukas. Toch verder een goed seizoen gehad waarbij we tot de één na laatste wedstrijd in de race waren voor het kampioenschap.

 

Seizoen 2003:

Ondanks opnieuw veel sleutelwerk aan de tandwielkast toch een goed gelopen seizoen waarin we voor de eerste keer kampioen werden.

 

Winter 2003/2004:

Om de auto in 2004 bedrijfszekerder te maken wordt er een nieuwe tandwielkast gebouwd. Dit zal gebeuren bij onze sponsor Reedijk Watersnijservice. De kast wordt geheel uit aluminium gesneden waarbij bevestiging van bell-housing en brandstofpomp geintegreerd worden. Om de balans van de auto te verbeteren hebben we in de cabine nog enkele onderdelen verwijderd of lichter gemaakt. De brandstoftank die eerst achter de cabine lag komt nu recht boven de achteras, tussen de spatborden. Beide motoren worden voorzien van heavy-duty tuimelaars en stoterstangen omdat die het het afgelopen seizoen regelmatig begaven. Kortom enkele veranderingen die de betrouwbaarheid en de balans hopelijk zullen verbeteren.

 

Seizoen 2004:

Eindelijk een seizoen zonder al te veel problemen. Nieuwe tandwielkast moest na de eerste wedstrijd nog een keer uit elkaar voor wat aanpassingen, rest van het seizoen niet uit elkaar geweest. Nadeel was wel het "vliegwieleffect" van de grote tandwielen in de kast. Bij het te snel optrekken in Made gingen de motoren door de toerengegrenzer heen (waarschijnlijk zo'n 7500 toeren gedraaid, begrensd op 6000). Gevolg was 32 kromme kleppen. Nieuwe kleppen besteld en gelijk drijfstang lagerkapboutjes vernieuwd. Seizoen als 2de geeindigd.

 

Seizoen 2005:

Goed seizoen gedraaid, moet wel bij gezegd worden dat onze concurrent in het begin van het seizoen kapot ging en dremate schade had dat hij er het hele seizoen verder niet meer bij was. Zo wel de gelegenheid gehad om een en ander uit te proberen en leuk kunnen showen. Hierdoor uiteraard als eerste in onze klasse geeindigd.

 

Seizoen 2006:

Old postman gelukkig weer terug op de baan. Hele seizoen een beetje wisselend verlopen. In Lopik draaide de rechtervelg rond in de grondband waardoor we direct klaar waren. Tijdens het Rotterdam Auto en Motorsport festival hadden we behoorlijk lekkage aan de rechter motor. Reparatie's aan gedaan echter vergeten de brandstoftoevoer weer open te zetten waardoor er halverwege de run één motor uitviel. Buiten mededinging nog herhaald maar ook toen haalden we de afstand van The Old Postman niet. Seizoen als 2de geeindigd. Op 30 september waren wij uitgenodigd door Suzuki dealer Verhoeve uit Capelle a/d Ijssel om op hun stand te staan tijdens het Polderevent, een groot auto- en motorsportspektakel op industrieterrein Stormpolder in Krimpen a/d Ijssel. Een zeer geslaagde dag met veel positieve reactie's waarbij we de auto enkele keren hebben laten lopen.